Arda'ya sabrı öğreten yazar

Arda'ya sabrı öğreten yazar

sabah.com.tr | Nov 30th -0001

Arda'nın "Aşkın Gözyaşları'nı okudum tepkilere sabır çektim" dediği kitabın yazarı Sinan Yağmur Mevlana'nın izinden gidiyor. Bir yılda 230 baskı yapan kitabın korsanıyla 1 milyon sattığı tahmin ediliyor

Galatasaray'ın kaptanı Arda Turan, karşılaştığı protestolar yüzünden yaşadığı sıkıntıyı "Aşkın Gözyaşları" adlı kitap sayesinde aştığını söyleyince, gözler bu kitaba ve yazarına çevrildi. Mevlana'yı anlatan kitabın yazarı Sinan Yağmur, Konya'da yaşıyor ve lise öğretmenliği yapıyor. Fenomen haline gelen kitabı ise sessiz sedasız rekor kırıyor. Geçen haziranda piyasaya çıkan Aşkın Gözyaşları- 1, 230'uncu baskısına girerken, şubat ayında çıkan ikinci kitap da listenin en üst sıralarına yerleşmiş durumda. Korsan baskılarla birlikte kitabın 1 milyondan fazla sattığı belirtiliyor. Okuldan 6 ay ücretsiz izin alan Sinan Yağmur, Türkiye'nin dört bir yanında düzenlenen imza günlerine katılıyor.

RÜYADA MEVLANA'YI GÖRDÜ

Konya'daki evinden SABAH'ın sorularını yanıtlayan 45 yaşındaki Sinan Yağmur, bugüne kadar 25 kitap yazdığını söylerken, "Hayatım gördüğüm bir rüya ile değişti" diyor ve şöyle devam ediyor: "17 Aralık 1984 tarihiydi. Kırşehir İmam Hatip Lisesi'nde okuyordum. Gece yeşil bir kubbe etrafında biri bana kalem uzatıp, 'Evladım yaz beni' dedi. 'Hz. Mevlana' beni çağırıyor diyerek Konya'ya taşındım. Burada Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'ne girdim. Evimi de onun türbesinin karşısına taşındım." Son 26 yıldır tasavvufla ve Mevlana ile ilgili kitaplar okuduğunu söyleyen yazar, bu uğurda Afganistan'a ve İran'a bile gitmiş. Hatta Afganistan'da Taliban tarafından esir bile alınmış.

REKLAMSIZ REKOR SATIŞ

Konya'da Karatay Yayınevi adında, internet sitesi de olmayan sıradan bir yayınevinden kitapları çıkan Yağmur, tek bir reklam yapmadan bu kadar çok satmasını ise insanların duyarlılığına bağlıyor: "Yayın dünyasının rüzgârı İstanbul'dan esiyor. Ama tutuyor Konya'dan bir kitap çıkıyor. Sitesi hatta telefonu bile olmayan yayınevinin ilk kitabı. Yazarı da sıradan bir öğretmen. Ama hazirandan bu yana çok satanlardan inmiyor. 8 ayrı dile çevriliyor. Bu başarının marifeti okurlarımda. İmza günlerinde izdiham yaşıyorum. Amacım popüler olmak değil, sadece insanların Mevlana'yı daha iyi tanımasını sağlamak."

KORSANA DAVA YOK
"Popüler olmak istemiyorum" dese de Yağmur'un haziran ayında çıkan "Aşkın Gözyaşları-1" adlı kitabı 230'uncu baskısına girdi bile. Hem internet hem de kitapçılardaki satış listelerinde ilk 5'te yer alıyor. Yağmur'un verdiği bilgiye göre de, dünyada korsanı orijinalinden daha pahalı olan tek kitap. Korsancılara dava açmayacağını söyleyen Yağmur, "Kitabımın fiyatı aslında 5 ile 7 lira arasında değişiyor. Korsanı ise en az 15 TL. Şaşılacak iş gerçekten. Ama korsancılara dava açmayacağım. Derdim zengin olmak değil. Kitabım ne kadar çok kişiye ulaşırsa o kadar sevinirim" diyor. İstanbul'daki büyük yayınevlerinden "transfer" için açık çek aldığını da öne süren Yağmur, "Evime kadar gelip istediğim parayı alabileceğimi söylediler. Birçok vaatte bulundular. Ama İstanbul bir kişiden ne kadar faydalanacağını hesap eder, işi bitince de kapının önüne koyar. Anadolu'da bir söz vardır: 'Orucu kimle tuttuysak bayramı onunla yaparız.' Bana Konya'daki yayınevi sahip çıktı. Hak ettiğimi de veriyorlar. Şimdi çıkıp da 'Ben ünlü oldum' deyip sırtımı dönmem mümkün değil. Tekliflerin hepsini reddettim."

"ARDA'YI ARAMAK İSTERİM"
Kitabını okuyup Sinan Yağmur'u arayanlar arasında Bursaspor Teknik Direktörü Ertuğrul Sağlam, ünlü komedyen Cem Yılmaz, müzisyen Murat Göğebakan ve Sagopa Kajmer de yer alıyor. Yağmur, Galatasaray'ın kaptanı Arda Turan'ın kendisine yönelik protestolar karşısında, kitabını okuyarak sabrettiği şeklindeki sözlerine ise, "O kadar mutlu oldum ki inanamazsınız. Henüz gazeteleri okumadığım için sözlerinden haberim yok. Ama telefonunu bana iletebilirseniz kendisiyle konuşmayı çok isterim" diye cevap veriyor.

ARDA: KİTABI OKUDUM, SABIR ÇEKTİM
Futbolcu Arda Turan, pazar gecesi yaptığı açıklamada "Uçakta bir ağabeyimin hediye ettiği kitabı okuyordum. Aşkın Gözyaşları adında. Sabretmeyi ne güzel anlatıyordu. Bana küfrettiklerinde kitapta okuduğum satırlar aklıma geldi. Bir sabır çektim" demişti.

'REKLAMSIZ BÖYLE SATIŞ GÖRMEDİK'
Idefix Müşteri Hizmetleri Yetkilisi Özcan Taş: Kitap çok fazla talep görüyor. İnternet üzerinden her gün en az 10 kitap satılıyor. Bu, standartların çok üzerinde bir rakam. Bu kitap için güçlü bir prodüksiyon da yapılmadı. İnsanların birbirlerine tavsiye ederek yaydıkları bir kitap oldu. Ben bile 157'nci baskısında, bir televizyon programında duydum. Kendi reklamını kendi yaparak bu kadar çok satan bir kitap görmedim. Kitapturk.com yetkilisi Nusret Kurar: Aşkın Gözyaşları-2 şubatta çıktı ve hemen çok satanlar listesine girdi. Satış grafiği de artıyor. İlk kitap ise Haziran 2010'da çıktı ve ikinci sırada. Türkiye'nin dört bir yanından ve de Almanya'dan çok sipariş alıyoruz. 11 yıldır bu işi yapıyorum; Konya'da basılan ve reklamsız bu kadar satan bir kitaba daha rastlamadım. "Aşk" romanının afişleri İstanbul'un her tarafındaydı. Bu kitaba hepimiz şaşırıyoruz.

'KAFENİN TERASINDA MEVLANA YAZILMAZ'
Tasavvuf üzerine yazılan kitaplara dikkat çeken Sinan Yağmur, "Hz. Mevlana kimsenin tekelinde değil. Allah hepsinden razı olsun. Ama balın içinde zehir sunmaya çalışıyorlarsa 'Mevlana'yı yazıyorlar' diye susmanız bir vebaldir" diyor. Ahmet Ümit ve Elif Şafak için "tasavvufun t'sini bilmeyenler, sırf tasavvufu popüler kültür olarak görenler" ifadelerini kullanan Yağmur, "Hepsi Mevlana'yı kullanıyor. İstanbul'da bir kafenin terasına oturup Mevlana yazılmaz. Yürekleri yetiyorsa atlasınlar uçağa Afganistan'a, Tebriz'e gitsinler. Mevlana'nın doğduğu yerleri gezsinler. Konya'nın tozunu yutsunlar. Elif Şafak'ın kitabında o kadar çok hata var ki burada anlatsam sayfalara sığmaz" diye konuşuyor. Umreye gidip Hz. Peygamber'in hayatını roman diliyle yazdığını dile getiren Yağmur'un sonraki projeleri arasında Hz. İsa'nın hayatını anlatan "Çarmıhtaki Kan" ile Kimya Hatun, Hacı Bektaş-ı Veli ve Yunus Emre'yi konu alan kitaplar yer alıyor.

üye olmadan yorum yazmak istiyorum üyeyim giriş yapmak istiyorum

ÖNEMLİ NOT: Bu sayfalarda yayınlanan okur yorumları okuyucuların kendilerine ait görüşlerdir. Yazılan yorumlardan SABAH veya sabah.com.tr hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Original Page: http://www.sabah.com.tr/Yasam/2011/04/05/arda-turana-sabretmeyi-ogreten-yazar

Shared from Read It Later

Regards,
Walid.
2 responses

Sinan, mimar ya da bir başkasının mı?<o:p></o:p>

<tr><td width="102">

<o:p></o:p>

</td><td width="383">

Mohamad Akra<o:p></o:p>

CEO<o:p></o:p>

<u>Banan Information Technologies<o:p></o:p></u>

Phone : +249 (1) 8533-4776<o:p></o:p>

Fax :   +249 (1) 8533-8655<o:p></o:p>

</td></tr>

From: Dirassat Beirut [mailto:post=dirassat.posterous.com@posterous.com] On Behalf Of Dirassat Beirut
Sent: Tuesday, August 16, 2011 4:11 AM
To: mohamad.akra@ebanan.com
Subject: [dirassat] Arda'ya sabrı öğreten yazar<o:p></o:p>

Sinan Yağmur is currently number one hit writer in Turkey. His latest novel, the tear drops of love, talks about the love story between Mevlana and Shams and has exceeded unexpectedly a million copy in sales via purely word of mouth. Arda is a famous Turkish football player who was commenting on the impact of the novel in his life. I bought a Turkish and English versions of the novel. The author has an interesting approach to book piracy when he is not willing to pursue pirates. Sinan stated that his primary goal is seeing the culture of Mevlana spreading rather than collecting royalties. In this regards, he is a not a J.K Rowling or Stephanie Meyer. Moreover, he is critical of other popular authors who are to embedding Mevlana' s culture in their books while "sitting in an Istanbul coffee house" instead of visiting Balkh and Shiraz. Expect soon a translation in Arabic of this pop hit book.

Regards,Walid.